چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

در بسیاری از مقالات فنی با واژه گازهای ترکیبی روبه رو شده اید؛ واژه ای که اشاره مشخصی به گاز فریون خاصی ندارد و از طرفی ترکیب یک گاز با یک یا چند گاز دیگر است. این اتفاق جهت بهینه سازی هرچه بهتر سیستم سرمایش از یک سو و راندمان بالاتر از سوی دیگر خواهد بود.

اصولأ گاز های ترکیبی در سیستم های دارای تبرید چند مرحله ای رخ می دهد و در نگاه کلی سیستم تبرید را بر مبنای استفاده از این گازها پایه ریزی و طراحی می کنند.

این که محاسبات گاز ها، میزان شارژ در سیستم تبرید و رفتار شیمیایی فریون چگونه است در مقالات آینده وبلاگ آرمینکو شرح داده خواهد شد. و به معرفی نرم افزار ها و سیستم های محاسباتی به اختصار خواهیم پرداخت.

نکته بسیار مهم در سرویس و نگه داری سیستم های پایه Cascade آگاهی از نام علمی گازها و میزان آن ها در سیستم است؛ چرا که در صورت استفاده از گازهای متفرقه، امکان آسیب جدی به کمپرسور، شیرهای انبساط و دیگر قطعات حساس مدار تبرید وجود دارد.

آرمینکو چندین سال است که از سیستم تبرید دو یا چند مرحله ای برای بسیاری از دستگاه های تولیدی خود بهره می برد و لذا تجربه بسیاری در این زمینه بایگانی و اجرایی شده است.

برای به دست آوردن دماهای فوق سرد تنها راه، استفاده از این نوع سیستم هاست و این روش رایج ترین نوع سرمایش برای این گونه فرآیند هاست.

ابتدا در دنیا، رسیدن به دماهای فوق سرد حکم راز و آرزو بوده اما هم اکنون کاری ساده، قابل اجرا و دست یافتنی است و دانش فنی این کار نیز در آرمینکو، بومی بوده و سابقه بسیار طولانی دارد.

  • آرمین کو