چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

همان طور که قبلأ ذکر کردیم، چمبر حرارتی و برودتی محفظه ای است که آون و فریزر را توامأ با هم دارد. بنابراین این دستگاه امکان انجام انواع تست در دمای سرد و گرم را فراهم می نماید.

هم چنین گفتیم که اگر سرعت تغییر دما از سرد به گرم یا برعکس افزایش یابد، به قطعه شوک وارد می شود؛ که در این حالت این دستگاه محفظه شوک نامیده می شود. اما در چمبر حرارتی و برودتی به صورت روتین سرعت تغییر دما 1± ≤ درجه سانتی گراد است. کنترلر این دستگاه PID بوده و امکان تنظیم کردن دمای سرد و گرم بر حسب رنج دمایی دستگاه را دارا می باشد.

تمامی محفظه های آزمایشگاهی کارایی های متفاوتی دارند که بر اساس استاندارد های مد نظر جهت تست قطعات مختلف دسته بندی می گردند. برای تست هایی که دارای شرایط و استاندارد های خاص هستند، از چمبر حرارتی و برودتی روتین نمی توان استفاده کرد؛ بلکه باید این دستگاه قابلیت برنامه ریزی را نیز داشته باشد. جهت دسترسی به این مهم، از سیستم کنترلر PLC استفاده می شود.

این سیستم از نوع پردازشگر PLC به همراه صفحه کنترل تماسی HMI بوده و قابلیت کنترل دمای محفظه در سه حالت PID، ON/OFF و تحت برنامه را دارد. بنابراین برنامه لازم جهت انجام تست مورد نظر روی قطعه، به راحتی روی دستگاه تنظیم می شود. در این حالت بدون حضور نیروی انسانی به صورت مداوم، دستگاه برنامه ای به آن داده شده شامل تغییر دما و یا مدت زمانی که باید در یک دمای خاص بماند و ... را به درستی اجرا خواهد کرد. لازم به ذکر است همواره آرمینکو بر اخذ گواهی کالیبراسیون قبل از تهیه دستگاه تأکید داشته است، تا بتوان از صحت کارکرد دستگاه اطمینان خاطر حاصل کرد.

محدوده دمایی این محفظه ها در دمای سرد از دمای محیط الی 40- ، 60- و 80- درجه سانتی گراد و در دمای گرم 120+ و 160+ درجه سانتی گراد می باشد. از این دستگاه در صنایع نظامی و قطعات خودرو، برق، مخابرات، الکترونیک و ... استفاده می گردد.

محفظه های سرد و گرم قابل برنامه ریزی به دلیل داشتن نرم افزار راهبردی قابلیت پایش انواع پارامتر ها را بر اساس زمان، دما و حجم داراست و بنابراین آزمون های متنوع دمایی را بر اساس نقشه آزمون (تست پلان) به راحتی انجام خواهد داد.

  • آرمین کو