چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

 
محفظه شوک دمایی نوعی محفظه تست شرایط محیطی است که برای قرار دادن محصولات در معرض هوای متناوب گرم و سرد استفاده می شود تا دوام آزمونه را آزمایش و نقاط شکست را شناسایی کند.

این محفظه‌ ها برای شبیه‌سازی تغییرات دمایی ناگهانی طراحی شده‌اند تا عیوب ساخت پنهان در زیرمجموعه‌های الکترونیکی و سایر قطعات را با انبساط و انقباض قطعات حیاتی آشکار کنند.
محفظه های شوک حرارتی در پیکربندی های مختلفی از جمله محفظه های شوک حرارتی هوا به هوا و مایع به مایع وجود دارند و در صنایعی مانند خودروسازی، هوافضا و دفاع استفاده می شوند تا اطمینان حاصل شود که محصولات می توانند تغییرات سریع دما را تحمل کنند.


این محفظه‌ها برای شبیه‌سازی تغییرات شدید دمایی که ممکن است محصول در طول استفاده واقعی در معرض آن قرار گیرد، شبیه‌سازی می‌کنند، مانند تکان‌هایی که باتری گوشی‌های هوشمند هنگام حرکت بین شرایط سرد زمستانی بیرون به فضای گرم خانه تجربه می‌کند.
بعلاوه، محفظه های شوک حرارتی برای غربالگری تنش های محیطی مناسب مجموعه های الکترونیکی قطعات و برد، آشکارسازی عیوب ساخت پنهان در زیر مجموعه های الکترونیکی و سایر اجزا با انبساط و انقباض قطعات حیاتی استفاده می شود.
 

محفظه‌های شوک حرارتی می‌توانند زمان لازم برای شناسایی عیوب در فرآیند طراحی و ساخت یک محصول جدید و یافتن عیوب فرآیند تولید را که می‌توانند باعث خرابی محصول در زمینه شوند، کاهش دهد.
 
 آنها همچنین می توانند با قرار دادن محصولات در معرض هوای بسیار گرم و سرد متناوب برای آزمایش دوام و شناسایی نقاط شکست، احتمال خرابی را کاهش دهند.

علاوه بر این، محفظه‌های شوک حرارتی می‌توانند نرخ تغییر سریع را با میانگین نرخ کاهش 2.5 درجه سانتی‌گراد در دقیقه و متوسط نرخ افزایشی 4.4 درجه سانتی‌گراد در دقیقه و بیشتر را ارائه دهند و در پیکربندی‌ های مختلف عملکرد برای برآوردن نیازهای آزمایشی خاص ارائه می‌شوند.
 

به طور کلی، محفظه های شوک حرارتی روشی موثر و کارآمد برای آزمایش طیف گسترده ای از محصولات، به ویژه قطعات و مجموعه های الکترونیکی، برای ارزیابی توانایی آنها در مقاومت در برابر تغییرات شدید دما و اطمینان از دوام و قابلیت اطمینان آنها در شرایط دمایی شدید هستند.
 
ادامه در قسمت بعدی ...
 
  • آرمین کو