چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها
چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ

محفظه شوک دمایی - قسمت دوم

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد محفظه شوک دمایی نوعی محفظه تست شرایط محیطی است که برای قرار دادن محصولات در معرض هوای متناوب گرم و سرد استفاده می شود تا دوام آزمونه را آزمایش و نقاط شکست را شناسایی کند.

در این قسمت به بررسی بیشتر این محفظه و کاربرد آن می پردازیم.

معمولا در تست های دمایی نیاز به زمان زیادی داریم تا از دمای گرم به سرد یا بالعکس تغییرات ایجاد کنیم. سرعت این تغییرات را می توان با دستگاه های شوک دمایی بالا برد و زمان طی این مراحل را به حداقل رساند.

از این نوع دستگاه بیشتر در تست های پیری ( Aging )، شکستگی و ترک استفاده می شود.

در دنیای توسعه و تولید محصول، اطمینان از قابلیت اطمینان و دوام یک محصول بسیار مهم است. یکی از روش‌های مؤثر برای دستیابی به این هدف، انجام آزمایش‌های پیری با استفاده از محفظه‌های آزمایش شوک دما است. این اتاقک ها عوامل استرس زای محیطی شدید را برای ارزیابی عملکرد یک محصول در شرایط سخت شبیه سازی می کنند.

آزمایش پیری شامل قرار دادن محصول در معرض تغییرات دمایی سریع و شدید در محیط کنترل شده یک محفظه آزمایش شوک دما است. این فرآیند به شناسایی هر گونه ضعف یا آسیب پذیری در طراحی یا مواد محصول که ممکن است به مرور زمان منجر به خرابی یا عملکرد نادرست شود، کمک می کند.

با قرار دادن محصول در معرض دماهای بالا و پایین متناوب، تولیدکنندگان می توانند عملکرد آن را تحت تنش حرارتی ارزیابی کنند. این روش آزمایش به ویژه برای صنایعی مانند الکترونیک، خودروسازی، هوافضا و مخابرات که محصولات در طول عمر خود در معرض دماهای متفاوتی قرار می گیرند بسیار ارزشمند است.

 

ادامه کاربرد های محفظه شوک دمایی را در قسمت های بعدی دنبال کنید.

 
 
 
  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی