چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها
شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ق.ظ

گاز های فریون ترکیبی (Blended F.Gas)

در بسیاری از مقالات فنی با واژه گازهای ترکیبی روبه رو شده اید؛ واژه ای که اشاره مشخصی به گاز فریون خاصی ندارد و از طرفی ترکیب یک گاز با یک یا چند گاز دیگر است. این اتفاق جهت بهینه سازی هرچه بهتر سیستم سرمایش از یک سو و راندمان بالاتر از سوی دیگر خواهد بود.

اصولأ گاز های ترکیبی در سیستم های دارای تبرید چند مرحله ای رخ می دهد و در نگاه کلی سیستم تبرید را بر مبنای استفاده از این گازها پایه ریزی و طراحی می کنند.

این که محاسبات گاز ها، میزان شارژ در سیستم تبرید و رفتار شیمیایی فریون چگونه است در مقالات آینده وبلاگ آرمینکو شرح داده خواهد شد. و به معرفی نرم افزار ها و سیستم های محاسباتی به اختصار خواهیم پرداخت.

نکته بسیار مهم در سرویس و نگه داری سیستم های پایه Cascade آگاهی از نام علمی گازها و میزان آن ها در سیستم است؛ چرا که در صورت استفاده از گازهای متفرقه، امکان آسیب جدی به کمپرسور، شیرهای انبساط و دیگر قطعات حساس مدار تبرید وجود دارد.

آرمینکو چندین سال است که از سیستم تبرید دو یا چند مرحله ای برای بسیاری از دستگاه های تولیدی خود بهره می برد و لذا تجربه بسیاری در این زمینه بایگانی و اجرایی شده است.

برای به دست آوردن دماهای فوق سرد تنها راه، استفاده از این نوع سیستم هاست و این روش رایج ترین نوع سرمایش برای این گونه فرآیند هاست.

ابتدا در دنیا، رسیدن به دماهای فوق سرد حکم راز و آرزو بوده اما هم اکنون کاری ساده، قابل اجرا و دست یافتنی است و دانش فنی این کار نیز در آرمینکو، بومی بوده و سابقه بسیار طولانی دارد.

  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی