چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

 

 

 

چمبر تست شرایط محیطی (Environmental Test Chamber)

 

چمبر شرایط محیطی به محفظه ای اطلاق می شود که توانایی آزمایش در پارامتر های دما و رطوبت را به طور جداگانه یا تواماً داشته باشد.

آزمون های دما و رطوبت بسته به نوع نمونه مورد تست و استاندارد های صنایع، متفاوت و متنوع هستند و بعضاً  شرایط جوی هر منطقه روی نوع استاندارد و نحوه اجرای آن تأثیر مستقیم می گذارد.

این روزها با افزایش تقاضا در صنعت جهت استانداردسازی محصولات تولیدی از یک طرف و کیفیت بیشتر از طرف دیگر، آزمایشات شرایط محیطی گسترش یافته و نقش مهمی در صحه گذاری آزمون ها دارد.

بازه ی استاندارد و متداول تست های دمایی در دماهای سرد از 40 - ، 30-  و 20- درجه سانتی گراد، در دماهای گرم 100 + ، 120 + ، 140 + و 160 + درجه سانتی گراد و رطوبت 10 ، 20 ، 30 ، 40 ، 50 ، 60 و 90 درصدی می باشد.

پایش هم زمان دما و رطوبت می بایست با دقت کافی انجام شده و قابل استناد باشد.

پیشنهاد آرمینکو، انجام سخت گیرانه ترین آزمون های کالیبراسیون است. با صحه گذاری صحیح فرآیند کالیبراسیون از کارکرد مطلوب دستگاه در دماها و رطوبت های تنظیمی اطمینان حاصل خواهید کرد.

کاربرد دستگاه های تست شرایط محیطی به صورت گسترده در صنایع برق، الکترونیک و مخابرات، لوازم خانگی، مواد شیمیایی و ساختمانی، مواد غذایی و... جهت بررسی دوام، سازگاری نسبی و خواص کلی نمونه مورد تست است.

چمبرهای تست شرایط محیطی هم همانند بسیاری از دستگاه های دقیق آزمایشگاهی می بایست به صورت دوره ای توسط آزمون های کالیبراسیون، صحه گذاری شوند تا آزمون ها، دقیق و قابل استناد باشند.

عموماً در مواجه شدن با دستگاه های آزمایشگاهی دقیق است که استاندارد های دقیق تر هم مورد استفاده قرار می گیرند و در مجموع ترکیب مناسبی از دقت و کیفیت حاصل می شود. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر قدر تسلط بیشتری روی نحوه ی آزمون ها و استاندارد داشته باشید، دستگاه بهتری انتخاب خواهید کرد.

در کشورهای پیشرفته یا در حال توسعه، سازندگان دستگاه های آزمایشگاهی خود، استادانه استاندارد های صنایع را آموخته اند و با قرار گرفتن در کنار مشتری، بهترین نتیجه حاصل می شود.

بدیهی است هرچه پارامترهای تست در دستگاهی بیشتر شود، به همان اندازه سهولت کار با دستگاه در اولویت بیشتری قرار خواهد گرفت. امروزه با گسترش کنترلر های لمسی از یک سو و بهره برداری از نرم افزار ساده اما با قابلیت های گسترده از طرف دیگر، تصویر آسان تری از کارکرد دستگاه ها برایمان امکان پذیر شده است.

آرمینکو نیز سعی داشته تا با طراحی ترکیب خوب نرم افزار ساده و کارا و سخت افزار کوچک و قوی، قدم موثری در آسان سازی و کاربری دوستانه دستگاه با کاربر داشته باشد

  • آرمین کو