چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

همان طور که در سه قسمت قبلی اشاره شد، شبیه‌ساز شرایط آب و هوایی یکی از ابزارهای مهم در شبیه‌سازی و بررسی شرایط دمایی است که در صنایع مختلف کاربرد های فراوان و گوناگونی دارد.

در این قسمت به بررسی بیشتر این کاربرد ها در دیگر صنایع می پردازیم.

صنعت پزشکی :

استفاده از محفظه های پزشکی برای نگه داری نمونه‌های آزمایشگاهی مانند خون، بافت، سلول، باکتری، ویروس و آنزیم‌ها به منظور استفاده در تحقیقات و تشخیص بیماری‌ها بسیار مهم است. این دستگاه‌ها قابلیت حفظ نمونه‌ در دماهای بسیار پایین را دارند و در نتیجه می‌توانند نمونه‌ها را در شرایط مناسبی برای مدت طولانی نگهداری کنند.

علاوه بر این، فریزرهای پزشکی برای نگهداری داروهای حساس نیز استفاده می‌شوند. در بسیاری از موارد، داروها باید در دماهای بسیار پایین نگهداری شوند تا از تجزیه و فساد آنها جلوگیری شود. به عنوان مثال، واکسن‌هایی که برای پیشگیری از بیماری‌های خطرناک مانند سرطان، هپاتیت، سرخجه و یا حتی کرونا استفاده می‌شوند، باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند. در این صورت، واکسن‌ها می‌توانند برای مدت طولانی نگهداری شوند.

صنعت باتری سازی :

با استفاده از چمبر دما و رطوبت، می‌توان شرایط مختلف دمایی و رطوبتی را برای سلول‌های باتری شبیه‌سازی کرده و از کیفیت و عملکرد سلول‌ها در این شرایط اطمینان حاصل کرد. همچنین، این دستگاه برای تست و بررسی عمر مفید سلول‌های باتری در شرایط مختلف دمایی و رطوبتی نیز استفاده می‌شود.

 

صنعت هوا فضا :

در این صنعت هم چمبر های شبیه ساز به عنوان یکی از ابزار های اساسی برای ارزیابی تاثیر شرایط مختلف بر روی مواد و سیستم های مختلف استفاده می شود. استفاده از چمبر دما و رطوبت در صنعت هوا فضا به دلیل محدودیت های موجود در انجام تست های واقعی در فضا، بسیار حائز اهمیت است. برای مثال در فضا، دما و رطوبت به شدت متفاوت از شرایط زمینی هستند و قطعات و تجهیزات مورد استفاده باید بتوانند در این شرایط عمل کنند. با استفاده از این چمبر ها می توان شرایط محیطی مشابه با شرایط فضا را شبیه سازی کرد و عملکرد قطعات را در این شرایط بررسی کرد.

در آخر در نظر داشته باشید آنچه بشر در طول این سال ها جهت شبیه ساز ها انجام داده هرگز منطبق با شرایط واقعی به میزان 100 درصد نبوده و با کاهش ریسک ها و افزایش اعتمادپذیری این تناسب را به بالاترین شکل انجام داده است.

 

در آرمینکو کاربردهای متنوعی از صنایع مختلف شناسایی و سعی شده تا با نیازسنجی صحیح، نسبت به رفع موانع صنایع مختلف از یک سو و ارتقای کیفی مجموعه ها از سوی دیگر گام برداشته شود.

ادامه در قسمت بعدی ...

  • آرمین کو