چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها
چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۴:۱۱ ب.ظ

محفظه شوک دمایی - قسمت چهارم

در ادامه قسمت های گذشته ...

محفظه شوک دمایی چگونه کار می کند؟

اصول کار تست شوک دمایی

 

آزمایش شوک دمایی شامل قرار دادن نمونه آزمایشی در معرض تغییرات دمایی سریع و شدید برای ارزیابی عملکرد آن در شرایط سخت است. اصل کار محفظه حول چرخش دما بین مناطق گرم و سرد می چرخد و تغییرات دمایی ناگهانی را شبیه سازی می کند که محصولات ممکن است در سناریوهای دنیای واقعی با آن مواجه شوند.

 

چرخه با دمای سریع

 

محفظه های شوک دمایی قادر به دستیابی به تغییرات دمایی سریع هستند و زمان های انتقال معمولاً از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است. این چرخه سریع امکان تست کارآمد را فراهم می کند و نوسانات شدید دما را که محصولات ممکن است در طول عمر خود تجربه کنند شبیه سازی می کند.

 

محفظه گرم و سرد

 

یک محفظه شوک دمایی از دو ناحیه اصلی تشکیل شده است: یک منطقه گرم و یک منطقه سرد. منطقه داغ مسئول گرم کردن نمونه های آزمایشی تا دمای بالا است، در حالی که منطقه سرد به سرعت آنها را تا دمای پایین خنک می کند. با تناوب بین این مناطق، محفظه یک اثر شوک دمایی ایجاد می کند که توانایی محصول را برای مقاومت در برابر اختلاف دما آزمایش می کند.

 

محفظه دمای محیط

 

علاوه بر مناطق سرد و گرم، برخی از محفظه های شوک دمایی ممکن است دارای یک منطقه دمای محیطی اختیاری باشند. این منطقه امکان قرار گرفتن در معرض شرایط دمای متوسط را فراهم می کند و سناریوهای دنیای واقعی را بیشتر شبیه سازی می کند. منطقه محیطی می تواند بینش های ارزشمندی در مورد عملکرد محصول در طول انتقال دما ارائه دهد و می تواند به ویژه برای صنایع و کاربردهای خاص مفید باشد.

 

ادامه در قسمت های بعدی...

  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی