چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها
شنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰ ب.ظ

حمام سیرکولاتور - قسمت دوم

همان طور که در قسمت قبلی اشاره شد، حمام های سیرکولاتور می توانند در حجم های مختلف، دماهای مختلف و کاربرد های متفاوت تولید شوند. از نظر نوع کاربری به طور خلاصه به دو حالت زیر تقسیم می شوند :

1 - رومیزی          2 - ایستاده

حمام های سیرکولاتور رومیزی عموما دارای حجم کمتر و دماهای بالاتر هستند و حمام های سیرکولاتور ایستاده اغلب دارای حجم بیشتر و محدوده های دمایی زیر صفر و فوق سرد هستند.

البته شکل دستگاه با توجه به تولید کننده می تواند کمی متفاوت با تقسیم بندی فوق باشد. حمام های سیرکولاتور آرمینکو، عموما ایستاده بوده و می توانند دمای سرد، گرم و یا سرد و گرم را در خود داشته باشند.

همان طور که قبلا هم اشاره شد، ماده واسط جهت به کار گرفته شدن در حمام سیرکولاتور مطابق تست و استاندارد مشخص می شود. در بسیاری از موارد از آب استفاده می شود به شرطی که محدوده کارکرد به رفتار شیمیایی آب نزدیک باشد.

از مواد رایج دیگر جهت استفاده در حمام سیرکولاتور می توان به روغن های سیلیکون، الکل، آب مقطر، ضد یخ و اسید اشاره کرد؛ که هر کدام بسته به نوع آزمون و شرایط تست مورد بهره برداری قرار می گیرند.

موضوع بعدی پمپ سیرکولاتور و یا همزمان ماده داخل مخزن است، که با توجه به چگالی ماده و دمای نهایی تست توسط تولید کننده انتخاب و نصب می شود. به دلیل تفاوت های شیمیایی مایعات حتما باید قبل از استفاده به جدول مجاز برای پمپ های سیرکولاتور دقت کرد تا باعث صدمه به آن نشود. در قسمت بعدی با انواع کاربرد و جزئیات حمام های سیرکولاتور آشنا می شویم...

                                           

                                                                           ادامه در قسمت بعد ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی