چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها
سه شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۳۳ ب.ظ

ضرورت واحد کنترل کیفیت در کارخانجات

مطابق با استانداردهای روز دنیا، تولید دارای ساز و کار خاصی است و نیازمندی های فراوانی دارد.

با پیشرفت علم و تنوع بالای تولیدات در دنیا، استاندارد های مختلفی تدوین شدند و بخش های متفاوتی به کارخانجات اضافه شد.

یکی از این بخش ها، قسمت کنترل کیفیت یا Quality Control است.چنان که از نامش پیدا است سر و کار اصلی اش با کیفیت محصول است و از ضوابط خاصی پیروی می کنند.

بهترین محصولات در کارخانجات تولیدی قطعأ از کنترل کیفیت سخت گیر، منسجم و منظم گذر می کنند.

پایش کیفیت کمک به سزایی به تمامی بخش های دیگر یک کارخانه خواهد کرد و در نهایت محصول قابل

قبول تری ارائه خواهد شد.

در کارخانجات مطرح نظیر جنرال موتورز بخش تضمین کیفیت ایجاد شده که مسئولیت اصلی کیفیت را بر عهده دارد و به صور گوناگون این مسئله را پایش می کند.بایگانی های منظمی ایجاد می شود و در اختیار مدیران قرار می گیرد تا این اطمینان همیشگی حاصل باشد که محصول یکنواخت تحت کنترل کیفیت است.

اما این کار چگونه انجام می شود؟

ابتدا آزمون های مختلفی تدوین می شود و سپس نیرو و یا نیرو هایی برای کنترل آن استخدام می شوند. این آزمون ها از تک تک مراحل کارخانه جمع آوری شده و به صورت مدون در اختیار مسئولین قرار می گیرد.

پس از آن نسخه آزمایشی در اختیار این بخش برای آزمون های اولیه قرار می گیرد و رفته رفته بهتر و بهتر

می شوند تا در نهایت به بهترین وضعیت می رسند.

توضیح آن که آزمون ها هر کدام موارد خاصی را چک می کنند و برای آن نیاز به ابزار های گوناگونی هم هست.

به عنوان مثال برای آزمون یکنواختی رنگ از مواد شیمیایی، ذره بین های مخصوص، اتاقک ها و یا کوره های مختلف استفاده می کنند و فرم های متفاوتی تدوین و تأیید می شوند تا در نهایت این آزمون کامل و بی نقص باشد.

یکی از ابزار های مهم چمبر های آزمایشگاهی هستند. این چمبر ها برای کاربرد های متفاوتی خریداری می شوند و نقش مهمی در پایش کیفیت دارند.

بسته به استاندارد موجود و حساسیت یک آزمون، چمبرها هم تفاوت های اصلی پیدا می کنند.در برخی از آزمون ها به دلیل حساسیت بالای مورد تست، چمبرها از دقت و کارایی منحصر به فردی برخوردار هستند و قطعأ کار آن ها باید به تأیید سخت گیرانه سازمان های کالیبراسیون برسد.

همان طور که قبلأ هم عنوان شده، این که نمونه مورد تست چیست، چه مشخصه هایی باید چک شوند و تحت چه استانداردی، مهم ترین سوالات هستند و مسیر انتخاب چمبر را برایمان هموار تر خواهد کرد.

از رایج ترین چمبر آزمایشگاهی می توان به چمبر های دما که شامل دمای سرد و گرم، چمبر های رطوبت که شامل دما و رطوبت؛ چمبر های فشار؛ چمبر های باران و .... اشاره کرد.

آرمینکو محدوده نسبتأ کاملی از چمبر های دما و رطوبت را در اختیار دارد و طی سالیان گذشته موفق به تولید این نوع چمبرها با شرایط های مختلف و خاصی شده ایم که هرکدام به نوعی گره کوچکی از صنایع کشور عزیزمان گشوده اند.

لازم به ذکر است تلاش روز افزون برای هرچه کمتر شدن فاصله کیفی جنس ایرانی با نمونه بین المللی در دستور کار همیشگی آرمینکو است.

و قطعأ برای این مهم دست از پیگیری برنخواهیم داشت.

  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی