چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

تاریخچه مختصر چمبر

چمبر چیست؟

برای عضویت در قسمت مقالات آرمینکو عدد 1970 و برای عضویت در خبرنامه عدد 1 را به شماره 02188832000 پیامک نمایید.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
نویسندگان
پیوندها
سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۴۴ ب.ظ

آزمایش و ضرورت انجام آن

تقریبا همه ما با مفهوم آزمایش آشنا هستیم.

به این دلیل که همیشه یا آزمایش داده ایم یا چیزی را آزمایش کرده ایم.

در لغت آزمایش به معنای سنجش، امتحان، آزمون و ... است.

در اصطلاح  آزمایش یعنی انجام فرآیندی که تحت یک سری شرایط خاص و تعریف شده انجام می گیرد و نتیجه صحیح و قابل اطمینانی به دست می دهد.

به عنوان مثال تمامی آزمایشاتی که انسان انجام می دهد از جمله آزمایش خون، آزمایش اکو، نوار قلب و ... برای اطمینان از صحت عملکرد اعضای مختلف بدن می باشد؛ که حتی تحت انجام این آزمایش به ایرادات و نواقصی که عملکرد بدن را مختل می کند پی می برند. بسیاری از بیماری های انسان با انجام آزمایش مربوط مشخص و رفع می گردد.

شاید حداقل یک بار دستور پزشک مبنی بر انجام آزمایش خون را تجربه کرده باشید؛ در مواجه شدن با این امر شما نزدیک ترین آزمایشگاه به محل کار یا زندگی خود را انتخاب و اقدام به انجام آزمایش فوق می کنید،  اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که آزمایشگاه ها هم مثل مشاغل دیگر خوب، بهتر و بهترین دارند.

در مورد آزمایشات رایج نیاز به بهترین، احساس می شود اما هرچه آزمایش ما از حساسیت بالاتری برخوردار باشد قطعاً انتخاب ما بهترین است.

همان طور که ملاحضه کردید قطعاً ثبات بالا در آزمایش برای نقاط حساس لازم است، چه در مورد سلامتی که بالاترین ارزش بشری است و چه هر مورد دیگری....

پس هرگز بدون محک ایده آل، پاسخ مناسبی را نخواهید داشت، لذا یک بار هزینه کنید اما با ثبات بالا نتیجه بگیرید.

بنابراین در صورت بروز عملکرد نادرست یا وجود عیب و ایرادی در قطعه یا هر چیزی که مورد آزمایش قرار می گیرد، با انجام آزمایش صحیح آن علت شناسایی و رفع می گردد.

 

بدیهی است در انجام هر نوع آزمایش، دقت لازم در انجام نتیجه صحیح تری را در پی خواهد داشت.

در چمبر های آزمایشگاهی نیز این موضوع کاملا صادق است.

هر قطعه ای که در این محفظه ها تست می شود، با شرایط تست تعریف شده و دقت کافی و مورد نیاز، آزمایش می شود.به علاوه این که محفظه باید طوری تعبیه شده باشد که شرایط و دقت مورد نظر در انجام آزمون را رعایت کند.

بسیاری از قطعات را می توان در شرایط طبیعی نیز تست کرد اما قطعا نتیجه ای که به دست می آید قابل استناد نیست.زیرا شرایط طبیعی ثابت نبوده و همواره در حال تغییر است و دقت مورد نظر را در انجام آزمون رعایت نمی کند.

بسته به نوع آزمون و تست، دقت و شرایط مورد نیاز در انجام آن در چمبر تعریف می شود، که طبیعتا نتیجه صحیح و قابل استناد تری خواهیم داشت.

به عنوان مثال برخی قطعات خودرو در محفظه های شوک دمایی با سرعت افزایش یا کاهش دمای تعریف شده و مشخص، تست می شوند.

بنابراین این گونه پارامتر ها می بایست لحاظ گردد چرا که کمی خطا در انجام آزمون نتیجه را کاملا تغییر خواهد داد.

نکته مهم در تمامی آزمون ها، دقت عملکرد است چرا که لازمه داشتن نتیجه عالی، آزمونی سخت گیر با تجهیزات ایده آل اندازه گیری است.

از جمله مزایای آزمایش این است که بدون صرف هزینه و بدون اتلاف وقت می توان نتیجه ای با صحت بالا، قابل استناد و مطمئن به دست آورد.

در محفظه های آزمایشگاهی بر خلاف شرایط طبیعی، موارد تست کاملا تحت کنترل است.

همواره انجام آزمون کالیبراسیون را فراموش نکنید، انجام کالیبراسیون دوره ای همانطور که قبلا ذکر کردیم صحت عملکرد دستگاه شما را تایید می کند، پس آزمون های انجام شده هم دقیق خواهند بود.

  • آرمین کو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی